Zo gaan wij voor u te werk
U wilt uw huis verkopen: een belangrijke stap in een nieuwe richting waar wij u graag bij helpen. Om voor uw woning de koper met het beste bod te vinden, gaan we systematisch te werk. Dat doen we in vijf overzichtelijke stappen:
Stap 1: Kennismaken
Zoals uw huis bestaat er maar een. Alleen al omdat u er woont! Daarom willen we eerst kennis maken; met u en uw huis. Om te beginnen zijn we benieuwd naar uw wensen.
We kijken uitgebreid naar uw woning; wat de afmetingen zijn, de staat van onderhoud, de ligging in de buurt en vele andere aspecten die de waarde van uw woning beïnvloeden.
Zo kunnen we u precies vertellen wat uw huis waard is. En: wat een realistische vraagprijs is! Dat is van belang omdat een te hoge vraagprijs vaak tot een lagere opbrengst leidt.
U krijgt van ons binnen een paar dagen een overzichtelijk voorstel, hoe we de verkoop gaan aanpakken en wat dat mag kosten. Zo staat u nooit voor verrassingen.
Stap 2: Verkoopopdracht
Als u de verkoopopdracht heeft ondertekend, gaan we voor u aan het werk. Wij beginnen met het voorbereiden van uw dossier en vragen de nodige informatie op bij de gemeente en het kadaster. In de meeste gevallen laten wij de woningen keuren door een bouwkundig expert, zodat we het verhaal compleet hebben voor de potentiële kopers.
Onze tekstschrijvers maken een pakkende beschrijving en een professionele fotograaf zorgt voor mooie, aantrekkelijke foto’s.
Mocht u daar behoefte aan hebben, wij werken samen met een gespecialiseerde styliste die u kan helpen om uw huis er van binnen en van buiten optimaal uit te laten zien.
Stap 3: Lanceren en promotie
Met de foto’s en de beschrijvingen stellen we een verkoopbrochure samen die we aan potentiële kopers mee kunnen geven. Hierin staan ook uw voorwaarden en wordt uitgelegd hoe het biedsysteem werkt.
Voor we de woning op Funda plaatsen, kijken we eerst binnen ons eigen netwerk of we een match hebben.
We zoeken uiteraard meerdere gegadigden, om betere biedingen te kunnen bedingen. Dat doen we in eerste instantie via Funda, en met een Te Koop bord voor uw huis. Maar we hebben nog een scala aan mogelijkheden, zie extra promotie.
NB: Mocht u liever geen ruchtbaarheid geven aan de verkoop van uw woning, dan kunnen wij dankzij ons uitgebreide, exclusieve netwerk de mogelijkheid voor een discrete of exclusieve verkoop bieden.
Stap 4: Bezichtigingen en Biedingen
Als de geïnteresseerden zich aandienen, plannen wij een afspraak om uw huis te komen bekijken.
U hoeft daar niet bij aanwezig te zijn. Liever niet zelfs. Het kan best onprettig aanvoelen, als mensen uw huis komen “keuren”. Mocht het op onderhandelen aankomen, kunt u dat aan ons toevertrouwen. Dat is al jaren onze specialiteit.
NB: Als er meerdere bieders zijn, volgen we de wettelijke NVM procedures. Wilt u hier meer over weten? Wij leggen het u graag persoonlijk uit. Neem contact met ons op voor een afspraak bij ons op kantoor of bij u thuis.
Stap 5: Overdracht
Als we met de koper tot een akkoord zijn gekomen, komt het officiële gedeelte. De (voorlopige) koopakte wordt opgesteld en door de koper ondertekend. Dan heeft u nog drie dagen bedenktijd voor u uw handtekening zet.
Op de dag van de overdracht zal er eerst een inspectie bij uw woning plaatsvinden. We zullen dan de meterstanden opnemen en door uw woning lopen om te kijken of alles zo is zoals afgesproken.
Daarna gaan wij naar de notaris voor het zogeheten “transport”. Mocht er na de overdracht nog iets zijn dan staan we natuurlijk voor u klaar.
Wij streven er naar om u zoveel mogelijk de zorgen en moeite uit handen te nemen en stellen alles in het werk om een overdracht te realiseren waar u nooit meer naar om hoeft te kijken. Zodat u met een gerust gevoel de verhuiswagen kunt bestellen.